inspiration

Jag måste få lite inspiration till att knyppla igen. Har inte varit där på evigheter och har heller inte rört dynan på minst tre veckor. Hua, hemska tanke. Det värsta är nog anledningen. Jag knypplade en katt.

första katten

Den blev inte så bra.

Hade för lite tråd på en pinne och skarvade lite på känn, vilket jag inte var så bra på. Katten gick sönder. Dessutom gjorde jag någon egen lite lösning av svansen. Blev inte så tokigt, men jag känner nu att jag måste göra en ny katt, som jag kan ta med och visa upp. Ja, jag har lite krav på mig själv. Vill ju inte visa upp vilket skit som helst. Och en annan anledning är att jag hade så mycket brun tråd kvar så jag kände mig tvingad att göra en katt till. Jag är DUMSNÅL. Här snackar vi trådrullar som kostar mellan 40-50 kronor. Det är inte hela världen om man kastar ungefär en tredjedel, eller kanske hälften. Det här är ju min hobby. Det FÅR kosta lite.

Så nu har en ny katt varit på gång på dynan i en evighet, fast jag egentligen är ruskigt sugen på att börja på ett bokmärke med örnar på. Faan vad nördig jag är.

Här är i alla fall den nya katten på gång.

andra katten på gång

Och pinnarna med den bruna tråden.

knyppellpinnar

Helhetsbild så man förstår lite bättre vad jag nördar mig om.

den nya dynan

5 svar till “inspiration

  1. Men shit, Esther. Inte så bra? Ok, jag fattar att tanterna kanske tycker annorlunda, men jag tycker din katt är JÄTTEFIN!!

  2. Jag håller med Linda, jättefin! Vad duktig du är!!

  3. Vad snälla ni är :-) Tack tack!

  4. och då ska du veta att artefact är värsta pysseldrottningen!

  5. Vad söt du är Esther!

Lämna en kommentar